Definitie
:
Een bedrijfsinteractie is een gedragselement dat het gedrag van een bedrijfssamenwerking beschrijft.
Eigenschap voor begrippenlijst
:
Automatische paginanamen
:
Nee
Toegestane eigenschappen
Eigenschappen
:
ID,
Versie,
Definitie,
Beschrijving,
Bron,
Externe informatie,
Eigenaar,
Beheerder,
Status,
Belang,
Domein,
Bijzonderheden,
Voorbeelden,
Huidige toestand,
Gewenste toestand,
Openstaande kwesties,
Historie
Toegestane relaties
Toegestane eindpunten
:
Bedrijfsactor,
Bedrijfsrol,
Bedrijfssamenwerking,
Locatie,
Bedrijfsinterface,
Bedrijfsproces,
Bedrijfsfunctie,
Bedrijfsinteractie,
Bedrijfsgebeurtenis,
Bedrijfsservice,
Bedrijfsobject,
Representatie,
Product,
Contract,
Betekenis,
Waarde,
Applicatiecomponent,
Applicatiesamenwerking,
Applicatie-interface,
Applicatiefunctie,
Applicatie-interactie,
Applicatieservice,
Gegevensobject,
Node,
Apparaat,
Systeemsoftware,
Infrastructuurinterface,
Netwerk,
Communicatiepad,
Infrastructuurfunctie,
Infrastructuurservice,
Artefact
Toegestane eindpunten
:
Bedrijfsactor,
Bedrijfsrol,
Bedrijfssamenwerking,
Bedrijfsinterface,
Bedrijfsproces,
Bedrijfsfunctie,
Bedrijfsinteractie,
Bedrijfsgebeurtenis,
Applicatiecomponent,
Applicatiesamenwerking,
Knooppunt
Uit ArchiMate:"A business interaction is similar to a business process/function, but while a process/function may be performed by a single role, an interaction is performed by a collaboration of multiple roles. The roles in the collaboration share the responsibility for performing the interaction.
A business interaction may be triggered by, or trigger, any other business behavior element (business event, business process, business function, or business interaction). A business interaction may access business objects. A business interaction may realize one or more business services and may use (internal) business services or application services. A business collaboration or an application collaboration may be assigned to a business interaction. The name of a business interaction should preferably be a verb in the simple present tense."
Toegestane eindpunten
:
Belanghebbende,
Drijfveer,
Analyse,
Doel,
Eis,
Principe,
Beperking,
Werkpakket,
Resultaat,
Plateau,
Verschil