Bedrijfsinteractie: verschil tussen versies

k (Installed/upgraded by SmartCore)
(SmartCore migration to v3.0.0)
 
Regel 1: Regel 1:
{{#Elementtype:
{{#Elementtype:
|ElementtypeAutoPaginaNaam=Nee
|Paginanaam=Bedrijfsinteractie
|Paginanaam=Bedrijfsinteractie
|Kennismodel=Kennismodel ArchiMate 2.0 kern
|Kennismodel=Kennismodel ArchiMate 2.0 kern
Regel 73: Regel 74:
|Eindpunten=Belanghebbende, Drijfveer, Analyse, Doel, Eis, Principe, Beperking, Werkpakket, Resultaat, Plateau, Verschil,  
|Eindpunten=Belanghebbende, Drijfveer, Analyse, Doel, Eis, Principe, Beperking, Werkpakket, Resultaat, Plateau, Verschil,  
}}
}}
{{#elementtypefooter:}}

Huidige versie van 8 okt 2020 om 22:14

Definitie
:
Een bedrijfsinteractie is een gedragselement dat het gedrag van een bedrijfssamenwerking beschrijft.
Toelichting op formulier
:
Primaire categorie
:
Opmaaksjabloon
:
Bron
:
ArchiMate 2.0
Eigenschap voor begrippenlijst
:
Automatische paginanamen
:
Nee

Toegestane eigenschappen

Toegestane relaties

Relatietype
:
Toegestane eindpunten
:
Relatietype
:
Toegestane eindpunten
:

Uit ArchiMate:"A business interaction is similar to a business process/function, but while a process/function may be performed by a single role, an interaction is performed by a collaboration of multiple roles. The roles in the collaboration share the responsibility for performing the interaction.

A business interaction may be triggered by, or trigger, any other business behavior element (business event, business process, business function, or business interaction). A business interaction may access business objects. A business interaction may realize one or more business services and may use (internal) business services or application services. A business collaboration or an application collaboration may be assigned to a business interaction. The name of a business interaction should preferably be a verb in the simple present tense."

Relatietype
:
Toegestane eindpunten
: